سفارش تبلیغ
صبا ویژن

جنس کامپوزیت ها یا لمینت دندان سرامیکی از چیست ؟

صفحه خانگی پارسی یار درباره

کامپوزیت ها یا لمینت دندان از چه ماده ای ساخته شده اند

    نظر

اگر میخواهید بدانید کامپوزیت ها یا لمینت دندان از چه ماده ای ساخته شده اند باید به شما بگوییم معمولا کامپوزیت ها  یا لمینت دندان مواد پر کننده ای هستند که از یک پایه پلیمری مانند رزین ، پرکننده  ، ماده ای مانند شیشه و رنگ ها تشکیل شده است. طراحی لبخند مفهومی است که هدف آن ارزیابی موقعیت دندان ها در دهان ، اندازه دندان ها ، ارتباط بین دندان ها و ارتباط بین دندان ها و سایر ساختارها (مانند لب و لثه) و سپس نشان دادن آن است. مناسب ترین برای افراد با تنظیمات مختلف. در طراحی لبخند ، در گذشته ، ما فقط می توانستیم با کار بر روی این مدل ، تصاویر احتمالی پس از درمان را به بیماران نشان دهیم. در حال حاضر ، به دلیل توسعه فناوری ، می توانیم از رایانه برای مشاهده تصویر بدست آمده از دهان بیمار استفاده کنیم.


هر دندان اندازه ، موقعیت ، زاویه و رنگ مورد نیاز را دارد. در طول رشد دهان یا به دلیل بیماریهای بعدی ، این ویژگیهای دندانها به طور طبیعی از مقادیر مورد انتظار خود منحرف می شود. در این مورد ، لازم است مشخص شود که کدام ساختار و کدام دندان به احتمال زیاد باعث این وضعیت می شود و برنامه درمانی برای اصلاحات لازم تهیه شود. مهمترین نکته ای که طراحی لبخند را از سایر روش های زیبایی (مانند لمینت پرسلن و درمان ارتودنسی) متمایز می کند ، نه تنها ارزیابی دندان ها ، بلکه در نظر گرفتن سایر ساختارها و صحبت و خندیدن در حالی است که بیمار در حالت طبیعی خود قرار دارد. بهترین حالت و ظاهر را داشته باشید.


طراحی لبخند یک فرایند بسیار پیچیده است که نمی تواند در یک جلسه تکمیل شود ، زمان زیادی طول می کشد و نیاز به یک رویکرد جامع دارد. طراحی لبخند باید با پردازش صدا ، حالات چهره و خنده طراحی شود. این روشها جزء شخصیت و زندگی روزمره فردی است که تحت عمل جراحی زیبایی قرار می گیرد. وقتی برای طراحی لبخند به پزشک مراجعه می کنید ، یک فرایند معاینه دقیق ، روش های عملکردی لازم و عکس های خود را از زوایای مختلف مشاهده خواهید کرد.

 

 

لمینت چیست



لمینت چیست :

لایه لایه نازکی است که جلوی دندان را می پوشاند. این ورقه ، یعنی یک لایه چینی نازک ، به طور خاص با توجه به ساختار دهان فرد تولید می شود. اگر از اندازه ، زردی و شکستگی دندان های خود شکایت می کنید و اگر هیچ مشکل دندانی دیگری ندارید ، استفاده می شود. در روش لامینت ، از صفحات نازک به عنوان روشی مناسب برای بهبود ظاهر دندان های شما استفاده می شود.صفحه چینی مخصوص شما مدل شده در قسمت بالای دندان قرار می گیرد و مشکلات دندان برطرف می شود. در عین حال ، در موارد نادری که درمان ارتودنسی مطلوب نیست ، می توان دندانهایی با ورقه ورقه برید تا دندانها زیباتر به نظر برسند. برای رفع شکستگی یا ریزش دندان در جلوی دندان می توان روکش پرسلن را ترجیح داد.روکش های چینی دندان ها را سفید ، جالب و زیبا نشان می دهند. از آنجا که از همان چسب مخصوص استفاده می شود ، می توان آنها را بسیار محکم قرار داد. از آنجا که آنها ساختار بسیار نازکی دارند ، قبل از قرار دادن این روکش ها باید چندین دندان تراش داده شوند. برخی از انواع لامینا نیازی به روکش ندارند.


بیشتر بخوانید : آیا لمینت متحرک دندان خوبه و روی دندان من جواب میدهد

 

 

 


درمان با لمینت چند جلسه طول میکشد:

درمان با لمینت باید حداقل در دو جلسه انجام شود. اولین جلسه آمادگی دندانپزشکی شما را تکمیل می کند. پس از اتمام این آمادگی ها ، اندازه گیری ها انجام می شود. رنگ چینی با توجه به اندازه و رنگ در آزمایشگاه تولید می شود. این رنگ به قسمت دوم اعمال می شود.شما به طور معمول نیازی به روکش موقت ندارید ، زیرا قبل از روکش سرامیکی فقط مقدار کمی برش روی دندان ها لازم است. اگر برش بزرگتری ایجاد کردید ، در صورت نیاز پزشک ، می توانید از روکش موقت استفاده کنید تا روکش واقعی انجام شود.فقط پس از قرار گرفتن روکش می توان اصلاحات جزئی را انجام داد. هیچ تغییر اساسی لازم نیست ، زیرا تمبرها فقط برای شما آزمایشگاهی ساخته شده اند. ممکن است مدتی طول بکشد تا به خود جدید خود عادت کنید. دندانپزشک شما می خواهد در آینده نزدیک دوباره شما را ببیند و بررسی های لازم را انجام دهد.

 

 

درمان با لمینت چند جلسه طول میکشد


جایگزین های لمینت چیست :

لمینت ها مواد بسیار محکمی هستند. با این حال ، درست مانند دندان های طبیعی شما ، ممکن است ترک یا شکستگی در آنها ظاهر شود. در این موارد ، می توان این مشکلات را با اصلاحات جزئی برطرف کرد یا در صورت لزوم یک روکش جدید روی آن قرار داد. بسته به مواد مورد استفاده ، پزشک به شما می گوید که چه مدت از لایه استفاده کنید.


همچنین می توانید پر کننده های پلاستیکی دندان را به جای لامینت انتخاب کنید. با استفاده از این پرکن ها ، یک اثر زیبایی را می توان در یک بار استفاده بدون هیچ گونه آماده سازی روی دندان ها به دست آورد. اگرچه مرز بین دندان و پرکردگی در یک پر کردن قبلی مشخص است ، اما پر شدن ساخته شده با تکنولوژی در حال توسعه و مواد جدید به ظاهر طبیعی دندان می رسد که به هیچ وجه محدودیت را درک نمی کند.

 

 

مراقبت بعد لمینت زدن دندان


مراقبت بعد لمینت زدن دندان :

مراقبت آنها هیچ تفاوتی با دندانهای طبیعی ندارد. می توان سالها از آن استفاده کرد زیرا بیمار عادات خوب مراقبت از دهان را دارد. همه به یک لبخند زیبا نیاز دارند. آنها ترمیم های زیبا و طولانی مدت هستند که می توانند بدون دستکاری زیاد روی بافت دندان برای دستیابی به یک لبخند زیبا استفاده شوند. بعد از تخمگذار ورقه سرامیک به چه نکاتی باید توجه کرد؟ پس از قرار دادن پرسلن خوب بر روی دندان های خود ، دندان های شما یک ساختار ترکیبی طبیعی ایجاد می کنند. با این حال ، از عادات جویدن اجسام سخت ، دندان قروچه ، جویدن ناخن و جویدن مداد باید اجتناب شود تا به لایه آسیب نرسد. علاوه بر این ، از معاینات منظم 6 ماهه دندانپزشکی نباید غافل شد.

 

روکش چیست

 


روکش چیست :

روکش ها قطعات نازکی از پرسلن یا پلاستیک هستند که روی دندان های جلویی قرار می گیرند تا رنگ یا شکل دندان های شما را تغییر دهند. روکش ها روی دندان هایی با سطوح ناهموار استفاده می شوند یا بریده شده ، تغییر رنگ داده اند ، شکل عجیب و غریبی دارند ، فاصله آنها به صورت ناهموار یا کج است. بیهوشی کمی یا بدون نیاز به بیهوشی وجود دارد. روکش برای درمان برخی از مشکلات مشابه باندینگ استفاده می شود.


این روش درمانی جایگزین تاج هایی است که گرانتر هستند. این روش مستلزم این است که دندانپزشک شما از دندان شما برداشت کند. قبل از این که روکش سفارشی مستقیماً روی دندان قرار گیرد ، دندانپزشک دندان را کمی جوش می دهد تا ضخامت اضافه روکش جبران شود. هنگامی که سیمان بین روکش و دندان شما قرار دارد ، از یک پرتو نور برای سفت شدن آن استفاده می شود. روکش های چینی به بیش از یک بار مراجعه نیاز دارند زیرا در آزمایشگاه ساخته می شوند. طول عمر و ثبات رنگ روکش ها نسبت به چسبندگی بیشتر است.